top of page
RESULTATEN-PICTO.png

3

TALENT, LOOPBAAN
& AMBITIE
+ NSMV

TALENT, LOOPBAAN & AMBITIE
Doel:

‘Ontwikkel een doorlopende lijn talent- en loopbaanontwikkeling in het PO, VO en MBO met extra aandacht voor het verhogen van het ambitieniveau van leerkrachten, docenten en leerlingen’. 
 

Met de subdoelen:

  • Vergroten eigenaarschap leerlingen/ studenten in hun persoonlijke ambitie en talent ontwikkeling
     

  • Leerlingen/studenten breder in aanraking laten komen met de kansen die de regio te bieden heeft
     

  • Leerlingen/ studenten maken een profielkeuze en kiezen een opleiding aansluitend bij hun ontwikkelbehoefte

OPBRENGST

De leerlingen onderzoeken verschillende beroepen en opleidingsmogelijkheden door loopbaan oriëntatie activiteiten.

Middels:

  • Gebruik van Skillsbooster (persoonlijkheidstest)

  • Roadshows (bedrijfsbezoeken en vervolgopleiding bezoeken)

  • Doelgroepanalyse voor profielkeuze methode

  • Deelname aan Startfest Eemsdelta

  • Het opzetten van het Coördinatiepunt Onderwijs & Regio

leerlingen
1.710

medewerkers
76

werkgevers
6

partners
3

Er vindt afstemming en uitwisseling plaats tussen de PO-, VO- en MBO-scholen op het gebied van LOB.

Middels:

  • werkgroepmeetings van werkgroep 3

werkgroepleden
(decanen en LOB-coördinatoren)

14

TROTS OP
  • De Roadshows in Het Hogeland zijn een groot succes en worden nu ook in de Eemsdelta georganiseerd.
     

  • Het aantal leerlingen (ruim 1200) dat StartFest op de Campus in Appingedam heeft bezocht.
     

  • Het Coördinatiepunt Onderwijs & Regio krijgt steeds meer vorm en heeft een nieuwe naam en logo.

UITGELICHT
Coördinatiepunt Onderwijs & Regio Groningen logo.png
Coördinatiepunt Onderwijs & Regio Groningen logo.png
platform.png
361b90_66a48e29bcb041ecba399bd5c2c2eb0e~mv2.jpg
VRROOm-.png
skillbooster-2.png
NIET STAPELEN MAAR VERVANGEN
Intro:

De scholen die verenigd zijn in Kansrijke Groningers willen de kinderen in onze regio optimale ontwikkelkansen bieden, niet alleen op het gebied van rekenen en taal. Dat kan onder andere door het opdoen van levensechte ervaringen, met ‘de regio als klaslokaal’ en met de aanpak Niet Stapelen Maar Vervangen’.

OPBRENGST

De regio wordt benut als klaslokaal, middels de aanpak Niet Stapelen Maar Vervangen, waarbij de scholen de vraag stellen.

Middels:

  • 9 koplopersscholen in Eemsdelta en Het Hogeland zijn gestart

  • Educatieve aanbieders zijn aangehaakt

  • Gemeenten zijn aangehaakt en enthousiast

  • Een website is gelanceerd met informatie

  • Bekendheid is vergroot

  • Er zijn gesprekken over samenwerking met Tijd voor Toekomst

medewerkers
93

werkgevers
10

partners
(educatieve partners/gemeenten)

97

TROTS OP
  • Dat we met 9 koplopersscholen zijn gestart (i.p.v. de beoogde 4)
     

  • Dat de wethouders Onderwijs van beide gemeenten de toegevoegde waarde zien
     

  • De start van de dialoog tussen educatieve organisaties en scholen
     

  • De website die gelanceerd is:
    kansrijkegroningers.nietstapelenmaarvervangen.nl

UITGELICHT
NSMV-3.png
bottom of page