top of page
RESULTATEN-PICTO.png

2

ONDERNEMEN

Doel:

‘Ontwikkel een doorlopende lijn ‘Ondernemerschap en ondernemend gedrag’ in het PO, VO en MBO en zorg dat deze lijn een blijvende plek krijgt in het curriculum’. Verrijk hierbij het onderwijs met ‘Gastlessen van Ondernemers’ en praktische ondernemerschaps-programma’s; Vakantie Eiland, Pop-Up Store, Yes en Junior Company. ‘Jong Ondernemen’ is de leverancier van deze programma’s.

OPBRENGST

Leerlingen hebben ondernemersvaardigheden ontdekt waardoor ze een ondernemende houding hebben ontwikkeld en leerlingen hebben leren pitchen.

Middels:

  • Actief deelnemen aan Vakantie Eiland, Pop-up store, YES! en Junior Company

  • Project microkrediet Siddeburen

  • Marketing project Eemsdelta

  • Ondernemersevent Warffum

  • Dragons Den Campus VO Eemsdelta

  • Start up festival Utrecht

  • Pitchbattle generale in de regio

  • marktdag in Paddepoel

  • Regiotours

  • Circus Vakland Het Hogeland

  • Pannenkoekenverkoop

  • Europroject PO de Wilster

  • Eindejaarsmarkt Netwerkschool

  • Verkoopmarkt op Hogeland

  • Aanschaf middelen

Leerlingen

1522

medewerkers

88

ouders
120

De verbinding tussen onderwijs en ondernemen in de regio wordt versterkt door ondernemers te betrekken bij de ondernemerschap programma’s.

Middels:

  • gastlessen te verzorgen

  • regiotours (bedrijfsbezoeken)

  • als praktijk coaches aan teams te koppelen

  • in de jury van de Dragons Den

ondernemers
45

Er is meer aandacht gekomen binnen de deelnemende scholen voor ‘ondernemerschapsonderwijs’.

Middels:

  • deelname aan werkgroep 2 Ondernemen vergaderingen

werkgroepleden
13

TROTS OP
  • De vele diverse activiteiten die de werkgroepleden organiseren op het gebied van ondernemen
     

  • Het niet alleen werken binnen de schoolmuren maar ook daarbuiten
     

  • De fijne samenwerking binnen het team
     

  • Eemsdelta die ook landelijk hoge ogen scoort bij diverse battles

bottom of page